آیا داشتن فرزند در میزان حقوق سربازهای متاهل تاثیر دارد؟
نوشته شده توسط : nezam

با توجه به قانون اساسی ایران تمام مردان بالای ۱۸ سال ایرانی، به جز مواردی که مستثنی هستند، باید به خدمت سربازی بروند. در کشور ما برای اولین بار لایحه خدمت سربازی اجباری در سال ۱۳۰۳ توسط رضا شاه به مجلس شورای ملی چهارم ارائه شد. این لایحه در مورخ شنبه شانزدهم خرداد ۱۳۰۴ به تصویب رسید. عده ای معتقدند خدمت سربازی هدر دادن ۲ سال از بهترین سال‌های عمر است. عده ای نیز خدمت سربازی را بخشی از وظیفه شرعی فرد نسبت به جامعه می دانند.مشمولان گرامی در این مقاله در خصوص آیا داشتن فرزند در میزان حقوق سربازهای متاهل تاثیر دارد؟ توضیحاتی داده ایم و بیشتر در خصوص این عناوین

حقوق خدمت سربازی

حقوق سربازان برحسب خدمت در مناطق

عوامل موثر در میزان حقوق سرباز

 

مطلب نوشته ایم و امیدوار هستیم شما عزیزان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا نمایید و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز  میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید ...

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 



 

حقوق خدمت سربازی

تمامی سربازها در طول مدت خدمت سربازی خود مبلغی را از سوی دولت به عنوان حقوق دریافت می کنند. در اصل میزان حقوق خدمت سربازی بر اساس قانون باید بر اساس قانون حقوق سربازان باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق دریافتی کارکنان نیروهای مسلح باشد. اما متاسفانه با توجه به کم توجهی به سربازها و کمبود بودجه در دولت، در حال حاضر مبلغ حقوق دریافتی سرباز بسیار کمتر از مصوبه قانون می باشد. چه بسا اگر حقوق خدمت سربازی با میزان حقوق دریافتی که در قانون ذکر شده است تطبیق داشت، دیگر جوانان رفتن به خدمت سربازی را بیهوده نمی دانستند و با میل و رغبت بیشتری به خدمت سربازی اعزام می شدند.

 

 

حقوق سربازان برحسب خدمت در مناطق

همانگونه که در مقاله مدت خدمت سربازی در مناطق گفته شد، مدت خدمت سربازی در مناطق بد بودن آب و هوا و همچین خدمت سربازی در مناطق عملیاتی و مرزی متفاوت است. حقوق سربازان نیز در این مناطق متفاوت است. یعنی اگر سربازی در مناطق عملیاتی یا مرزی خدمت کند علاوه بر کاهش مدت خدمت سربازی، میزان حقوق دریافتی پایه اش افزایش میابد. در واقع دسته بندی حقوق دریافتی سربازان با توجه به محل خدمت در سه گروه تعریف می شود.

    حقوق سرباز در مناطق عملیاتی و مرزی (۱۸ ماه خدمت)
    حقوق سرباز در مناطق محروم و بد آب و هوا (۱۹ ماه خدمت)
    حقوق سرباز در مناطق عادی (۲۱ ماه خدمت)

 





میزان حقوق سرباز به چه عواملی بستگی دارد؟


همانگونه که میزان حقوق یک کارمند رسمی با توجه به تحصیلات و … سطح بندی می شود، حقوق سرباز هم به همین ترتیب محاسبه می گردد. در واقع میزان حقوق دریافتی سرباز به عواملی مانند مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل، خدمت در شرایط سخت، تعداد فرزندان و … بستگی دارد.

در این مقاله قصد داریم تا جزئیات کامل میزان حقوق دریافتی سرباز را در شرایط مختلف شرح دهیم.

 

 

 

عوامل موثر در میزان حقوق سربازان دارای فرزند

در این قسمت قصد داریم عوامل موثر در میزان حقوق سرباز را بطور کامل بررسی کنیم. عواملی همچون حقوق سرباز بر حسب مدرک تحصیلی، حقوق سربازان متاهل و دارای فرزند، حقوق سربازان برحسب خدمت در مناطق خاص و سربازان تحت پوشش کمیته امداد تاثیر گذار می باشد.البته لازم به ذکر است از حقوق دریافتی سربازان حق بیمه و بیمه تکمیلی کسر می شود.

 

 

 

حقوق سرباز بر حسب تحصیلات

در اصل هر چقدر میزان تحصیلات سرباز بیشتر باشد، حقوق دوران خدمت سربازی نیز بیشتر است. به سربازهای وظیفه همانند کارکنان رسمی وپایور نیروهای مسلح بر حسب میزان تحصیلات، درجه داده می شود.هر چقدر درجه بالاتر باشد میزان حقوق سرباز نیز بیشتر خواهد بود. میزان حقوق پایه سرباز در پایین ترین سطح برای سرباز مجرد دارای تحصیلات زیر دیپلم و ۲۱ ماه خدمت در مناطق عادی معادل ۲۲۵ هزار تومان می باشد.

 

 

 

حقوق سربازان برحسب خدمت در مناطق

همانگونه که در مقاله مدت خدمت سربازی در مناطق گفته شد، مدت خدمت سربازی در مناطق بد بودن آب و هوا و همچین خدمت سربازی در مناطق عملیاتی و مرزی متفاوت است.حقوق سربازان نیز در این مناطق متفاوت است. یعنی اگر سربازی در مناطق عملیاتی یا مرزی خدمت کند علاوه بر کاهش مدت خدمت سربازی، میزان حقوق دریافتی پایه اش افزایش میابد.

 

 

 

حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد


حقوق سربازان مجردی که تحت پوشش کمیته امداد هستند با سایرین تفاوتی ندارد. اما ستاد کل نیروهای مسلح برای آن دسته از سربازان متاهلی که تحت پوشش کمیته امداد هستند حقوق ویژه ای در نظر گرفته است.

منظور از سربازان متاهل تحت پوشش کمیته امداد، سربازنی هستند که خودشان و یا پدر یا مادرشان به عنوان سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد باشند.این میزان افزایش حقوق تقریبا برابر ۷۰ درصد حقوق کارکنان دولت می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امریه 



:: برچسب‌ها: آیا داشتن فرزند در میزان حقوق سربازهای متاهل تاثیر دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 75

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: